Har du svært ved at finde ud af, hvilken type markedsføring din virksomhed skal vælge? Læs med, så guider jeg dig på vej.
Oplever du at bruge rigtige mange ressourcer – både tid og penge – på markedsføring, der ikke giver de ønskede resultater?
Eller kommer du ikke ud over stepperne med markedsføringen, fordi du ikke ved, hvilken type markedsføring der er bedst for din virksomhed?
Eller er du bagud med din markedsføring, fordi du har – alt for – mange markedsføringskanaler, du skal vedligeholde?
Læs med her, så guider jeg dig til, hvordan du tager bedre valg, når du skal vælge hvilken type markedsføring din virksomhed skal satse på.
Det starter med målgruppen
Hvis du vil have mere ud af din markedsføring, så skal du starte med at kigge på din målgruppe.
Det er nemlig først, når du virkelig forstår målgruppen, at du kan tage gode beslutninger for, hvilken type markedsføring der er bedst for din virksomhed.
Der er ingen grund til at bruge en masse ressourcer på Instagram, hvis din målgruppe ikke er på Instagram.
Det kan heller ikke hjælpe noget at udstille på en messe, som din målgruppe ikke kunne drømme om at besøge.
Og det er virkelig spild af penge, at lave en humoristisk annoncekampagne på Facebook, hvis din målgruppe ikke forstår humoren.
Hvilken markedsføring der er bedst for din virksomhed, afhænger ikke af hvilke markedsføringstrends, der hitter lige nu. For der findes ikke én sandhed om, hvad der er god markedsføring, og det, der virker for den ene virksomhed, virker ikke nødvendigvis for den anden.
Når du forstår din målgruppe, så ved du også, hvilke kanaler du kan nå dem på – og hvad din målgruppe vil respondere på.
Det kan nemlig koste rigtig mange penge, at fokusere på de forkerte markedsføringskanaler eller på at lave indhold til markedsføring, som målgruppen ikke responderer på.
Men inden du kaster dig over alle de kanaler, som din målgruppe befinder sig på – så skal du lige kigge indad i din virksomhed.
Læg en strategi
For at få succes med markedsføring, skal du lægge en strategi med udgangspunkt i de ressourcer din virksomhed har til rådighed. Hvis du i din målgruppebeskrivelse fandt ud af, at dine kunder er meget aktive på Instagram, men du har ikke de ressourcer der skal til for at skabe godt indhold der… ja, så må du finde ud af, hvor kunderne OGSÅ er. Eller finde ud af, hvordan du optimerer Instagram-profilen til at gøre en positiv forskel for virksomhedens salg.
Jeg kan hjælpe dig med at få overblikket over, hvem din målgruppe er og lave en strategi, der giver dig overblik og retning for din virksomheds markedsføring.
Sammen laver vi en plan for, hvor og hvordan din virksomhed får mere ud af sin markedsføring.
Mit navn er Bettina Skindstad Ebert, og jeg hjælper virksomheder med at opbygge langvarige kunderelationer.
Du kan fange mig på telefon 2537 4002 eller bettina@skindstad.dk
Så tager vi en snak om, hvordan jeg kan hjælpe dig og din virksomhed med at tiltrække og fastholde flere gode kunder.
Mange hilsner
Bettina Skindstad Ebert
Join the conversation