Svanebutikken

Kortlægning

Hanne, som ejer webshoppen Svanebutikken ønskede at ændrevirksomhedens profil, da hun gik fra primært at sælge børnetøj i uld, til at sælge vokentøj i uld.

Jeg hjalp Hanne med at få overblikket over den nye identitet, så hun fik en bedre forståelse for hvorfor hun gør, som hun gør – og hvordan hun henvender sig bedst til målgruppen.

Visuel identitet

Jeg lavede en designmanual til Svanebutikken, som består:

  • Logo

    Med udgangspunkt i Hannes håndskrift designede jeg et logo til Svanebutikken

  • Fonte

    I designmanualen har jeg beskrevet hvilke fonte, der skal bruges, samt hvor og hvordan de bruges i praksis.

  • Farver

    Jeg har defineret en farvepalette til Svanebutikken, samt vist eksempler på, hvordan de sættes sammen i praksis.

  • Grafiske elementer og billeder

    Til Svanebutikken designede jeg mønstre til postkort og grafiske elementer til webshoppen samt lavede et moodboard med billeder, Hanne kan finde inspiration i, når hun selv tager billeder til de social medier.

  • En værktøjskasse med filer

    Udover den pdf, hvori den visuelle identitet er beskrevet har jeg leveret en mappe med de filer der er brug for, for at udfolde den visuelle identitet i praksis.

På den måde er det enkelt for Hanne, at få webudvikleren, fotografen og grafikeren til at arbejde i samme retning, og skabe et sammenhængende udtryk for Svanebutikken.

Har din virksomhed også brug for en ny eller en opdatering af den nuværende visuelle identitet?

Kom godt i gang
BettinaSvanebutikken