Designmanual

Morsø El-service

Det behøver ikke være kompliceret at vække opsigt i lokalområdet

Da jeg udviklede profilen til Morsø El-service, var der ingen tvivl om, at det var altafgørende for deres forretning, at stå klart i lokalbefolkningen bevidsthed.

Vi udviklede derfor en visuel identitet, som ville vække opsigt, når den blev foldet ud. Især bilerne kender de fleste efterhånden på Mors!

I øvrigt gør Morsø El-Service noget helt rigtigt, når de kommunikerer via de sociale medier – de kobler nemt identiteten ved at lægge billeder op, hvor bilerne er i baggrunden.

Det er nemt. Det skaber sammenhæng og genkendelig, så kunderne husker Morsø El-service, når de får brug for en elektriker.

Og så er de i øvrigt nogle ret gæve morsingboer, der – fordi de udfører et knald godt stykke arbejde OG kunderne husker hvem de er – har rigtigt, rigtig godt gang i forretningen.

Designmanualen

– sikrer sammenhæng og genkendelighed

For virksomheder i Morse El-services størrelsesorden, er det vigtigt at opbygge en sammenhængende visuel profil for et forholdsvis lille budget. Det betyder, at uanset om de har et firma til at pakke bilen ind i folie, et andet firma til at udvikle et website og de selv lægger indhold op på de sociale medier – så skal det have det samme udtryk. Ellers kommer profilen til at fremstå rodet og svært at huske.

Den designmanual jeg lavede til Morsø El-servise indeholdt:

  • Logo
  • Fonte
  • Farver
  • Grafiske elementer
  • Design på biler
  • Design på arbejdstøj
  • Design på facade
BettinaMorsø El-service