Relationer, udvikling og branding

 

Jeg brænder for at udvikle virksomheder og at skabe forbindelser med og mellem mennesker.

Jeg er god i udviklingsfaser. Til at facilitere processer, der sikrer at idéer bliver til konkrete handlinger, der rent faktisk skaber værdi. Jeg har et godt øje for tidens tendenser, tænker kommercielt og er en dygtig problemløser.

Herunder kan du læse om nogle af de projekter, jeg har været en del af. Enten som iværksætter, medejer, konsulent eller ansat.

Mit CV finder du på LinkedIn.

Designstudio

Jeg har – sideløbende med andre projekter – været soloselvstændig. Som konsulent har jeg løst koncept-, branding- og markedsføringsopgaver for små og større virksomheder.

Jeg mestrer den kreative proces fra idé til endelig løsning, og vægter afklaring hos kunden højt. For det er først, når vi virkelig forstår vores kunders udfordringer og drømme, at vi kan udvikle magiske løsninger.

Kreativt start-up

Finurligheder startede jeg i 2017 sammen med en partner, med det formål at gøre det nemmere for forældre og børn at være kreative sammen derhjemme.

Jeg udviklede et kreakassekoncept, byggede en webshop og skabte hele brandet omrkring kreakassekonceptet.

Især under corona, var kreakasserne et hit. 

CC Hobby kunne se idéen i konceptet, og vi lavede et samarbejde hvor jeg "blot" stod for idéudviklingen, og de for alt det andet.

I dag er Finurligheder et online univers, jeg opdaterer med med kreative idéer af og til.

Play User Lab

I 2019 deltog jeg og Finurligheder i Play User Lab, hvor vi over en periode på fire måneder var gennem et forløb med fokus på designtænkning og samskabelse med børn. Play User Lab var et samarbejde mellem CoC Playful Minds og Designskolen i Kolding.

Formålet med Play User Lab var at give små og mellemstore virksomheder muligheden for at udvikle og teste produkter og koncepter i samarbejde med børn og eksperter i leg, læring og designtænkning i børnehøjde.

Forløbet gav mig en række indsigter og konkrete designtænknings-værktøjer, som jeg nu bruger i mit arbejde. Både i børne- og voksenhøjde.

Wise Home er et tech scale-up stiftet i 2016 af Per Holst. Jeg var medejer af virksomheden sammen med min mand, og var en del af bestyrelsen.

Fra starten har jeg ageret sparringspartner til stifteren og udviklet Wise Homes visuelle identitet. Efterhånden som virksomheden voksede, hjalp jeg med udarbejdelse af pitch deck, indretning af kontor og sparring på brandstrategi.

I 2020 tog jeg del i bestyrelsesarbejdet og trak mig dermed ud af driftopgaverne. I bestyrelsesarbejdet havde jeg fokus på branding, kulturen og visionen for virksomheden.

I 2022 solgte min mand og jeg vores ejerandele.

Besøg Wise Home
[/vc_section]

I 2016 stiftede jeg Perron 28 sammen med en partner med det formål at mindre erhvervsdrivende havde et sted at mødes, få sparring og etablere samarbejder på tværs.

Vi havde +20 medlemmer, der brugte vores lokaler på daglig basis, og jeg faciliterede sparringsmøder og afholdte arrangementer med det formål at inspirere ivæksættere og selvstændige til at udvikle deres forretning.

I 2019 lukkede vi stedet, da vores egne forretninger fyldte for meget til at vi også kunne drive arbejdsfællesskab på sidelinien.

I 2015 designede og producerede jeg en interiørkollektion bestående af mobiler, påskepynt, julepynt og bordpynt.

Jeg solgte produkterne via egen webshop, deltog på messer og udviklede kampagner, som markedsførte produkterne. En spændende og lærerig proces, hvor jeg for første gang fik indsigter i de udfordringer der er, når man selv står for udvikling, produktion og salg.

Det var også i dette projekt jeg forstod, at mine kompetencer udfolder sig bedst i udviklingsprocesser.

For en kort periode valgte jeg at arbejde som grafiker i et barselsvikariat hos Danske Fragtmænd, så jeg kunne fokusere min energi på mit første barn.

Hos Danske Fragtmænd var jeg en del af marketingsafdelingen, som supporterede sælgerne med salgmateriale, udarbejde intern kommunikation og medarbejderbladet "Fragtbrevet", der udkom fire gange årligt.

I tæt samarbejde med fotograf Martin Gravgaard lavede vi en lang række brandbilleder for Danske Fragtmænd.

Fra 2009 til 2012 var jeg ansat i LEGO CMA som art director, hvor jeg primært udarbejdede LEGO Licensings visual identity og style guides til eksterne partnere, som sikrede at branding og markedsføring af licensprodukter understøttede LEGO brandet.

Efterfølgende var jeg tilknyttet som ekstern konsulent og varetog fortsat udarbejdelse af style guides i samarbejde med LEGO Licensing.

Jeg har også løst opgaver for

BettinaErfaring