
Iværksætter, virksomhedsejer og selvstændig
Hele fasen fra en løs idé om noget, til rent faktisk at søsætte et projekt, der giver mening for andre og man kan bygge en virksomhed på, synes jeg er vanvittig spændende.
Jeg er god i udviklingsfaser. Til at facilitere processer, der sikrer at idéer bliver til konkrete koncepter, så vi har noget at lægge en strategi ud fra. Når vi har et koncept og en startegi kan vi – skridt for skridt – begynde at bygge den virksomhed, vi drømmer om.
Herunder kan du læse om nogle af de projekter, jeg har været en del af. Enten som ejer, medspiller eller konsulent.
Finurligheder startede jeg i 2017 sammen med en partner, med det formål at gøre det nemmere for forældre og børn at være kreative sammen derhjemme. Jeg udviklede et kreakassekoncept, byggede en webshop og skabte hele brandet omrkring kreakassekonceptet. Især under corona, var kreakasserne et hit. I dag har jeg et samarbejde med CC Hobby, hvor jeg "blot" står for idéudviklingen, og de for alt det andet. Og Finurligheder er udelukkende et online-univers. Wise Home er et tech scale-up stiftet i 2016 af Per Holst. Jeg var medejer af virksomheden sammen med min mand, og var en del af bestyrelsen. Fra starten har jeg ageret sparringspartner til stifteren og udviklet Wise Homes visuelle identitet. Efterhånden som virksomheden voksede, hjalp jeg med udarbejdelse af pitch deck, indretning af kontor og sparring på brandstrategi. I 2020 tog jeg del i bestyrelsesarbejdet og trak mig dermed ud af driftopgaverne. I bestyrelsesarbejdet havde jeg fokus på branding, kulturen og visionen for virksomheden. I 2022 solgte min mand og jeg vores ejerandele. I 2016 stiftede jeg Perron 28 sammen med en partner med det formål at mindre erhvervsdrivende havde et sted at mødes, få sparring og etablere samarbejder på tværs. Vi havde +20 medlemmer, der brugte vores lokaler på daglig basis, og jeg faciliterede sparringsmøder og afholdte arrangementer med det formål at inspirere ivæksættere og selvstændige til at udvikle deres forretning. I 2019 lukkede vi stedet, da vores egne forretninger fyldte for meget til at vi også kunne drive arbejdsfællesskab på sidelinien. I 2015 designede og producerede jeg en interiørkollektion bestående af mobiler, påskepynt, julepynt og bordpynt. Jeg solgte produkterne via egen webshop, deltog på messer og udviklede kampagner, som markedsførte produkterne. En spændende og lærerig proces, hvor jeg for første gang fik indsigter i de udfordringer der er, når man selv står for udvikling, produktion og salg. Det var også i dette projekt jeg forstod, at mine kompetencer udfolder sig bedst i udviklingsprocesser. For en kort periode valgte jeg at arbejde som grafiker i et barselsvikariat hos Danske Fragtmænd, så jeg kunne fokusere min energi på mit første barn. Hos Danske Fragtmænd var jeg en del af marketingsafdelingen, som supporterede sælgerne med salgmateriale, udarbejde intern kommunikation og medarbejderbladet "Fragtbrevet", der udkom fire gange årligt. I tæt samarbejde med fotograf Martin Gravgaard lavede vi en lang række brandbilleder for Danske Fragtmænd. Fra 2009 til 2012 var jeg ansat i LEGO CMA som art director, hvor jeg primært udarbejdede LEGO Licensings visual identity og style guides til eksterne partnere, som sikrede at branding og markedsføring af licensprodukter understøttede LEGO brandet. Efterfølgende var jeg tilknyttet som ekstern konsulent og varetog fortsat udarbejdelse af style guides i samarbejde med LEGO Licensing.
Jeg har også løst opgaver for